Wystrój miejsca usługowego odgrywa kluczową rolę w określeniu percepcji klienta. Na wizerunek firmy wpływa wygląd jej wnętrza. Wnętrze elegancko i funkcjonalnie zaprojektowane przyciąga ludzi i zachęca ich do powrotu.

Konkurencja na dzisiejszym rynku usług jest ostra. Warto zainwestować w niepowtarzalny wystrój lokalu, jeśli chce się przetrwać i zaistnieć. Sukces firmy zależy od wizerunku jej marki.

Nie ma znaczenia czy masz pomysł czy nie, architekt wnętrz pomoże Ci zaprojektować idealną przestrzeń. Architekt wnętrz zadba o to, aby wnętrze było wygodne i łatwe do zidentyfikowania. Połączy wszystkie pomysły, ubierze je w kolory i pomoże w doborze elementów wnętrza.

JAK STWORZYĆ WYMARZONE WNĘTRZE W NASZYM LOKALU USŁUGOWYM

1. LOKALIZACJA.

Już na początku należy ocenić lokalizację swojego lokalu. Jeśli mamy lokalizację w wolnostojącym obiekcie, musimy zwrócić uwagę na to, gdzie znajduje się główna witryna, wejście, reklama, abyśmy byli łatwo rozpoznawalni przez przechodniów. Zwróćmy uwagę na ilość światła, które wpada do lokalu. Sprawdźmy, czy jesteśmy konserwatorem zabytków. Jeśli tak, to istnieją ograniczenia dotyczące wyglądu i elewacji lokalu. Jeśli nasz lokal znajduje się w centrum handlowym, ważne jest, abyśmy przed rozpoczęciem prac projektowych i remontowych skontaktowali się z dyrekcją galerii i inspektorem technicznym. Pozwoli nam to na określenie wytycznych projektowych dla naszej Galerii.

2. NIEZBĘDNE UZGODNIENIA.

Lokale użytkowe ze względu na swój charakter są uznawane za wnętrza publiczne. Pamiętajmy o konsultacji z rzeczoznawcą ds. zabezpieczeń przeciwpożarowych i ppoż. oraz z Sanepidem. Kwestie te muszą być uwzględnione podczas projektowania.

3. FUNKCJA WNĘTRZA.

Zagospodarowanie przestrzeni powinno być całkowicie dostosowane do profilu działalności i filozofii firmy.

4. BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT

Projektując wnętrza dbamy o to, aby każdy czuł się bezpiecznie i komfortowo. Pomieszczenie powinno mieć dobre oświetlenie. Zadbajmy o to, aby wnętrze było wygodne i sprzyjało spotkaniom. Pozbądźmy się wszelkich barier fizycznych, takich jak zbędne progi, ściany czy przegrody. Postarajmy się, aby przestrzeń była jak najbardziej otwarta. Jasna, czysta przestrzeń, wolna od bałaganu, tworzy sprzyjające warunki do spotkań z klientami.

5 ARANŻACJA.

Zawsze umieszczaj biurka obsługi na wprost klienta. Taki układ jest bardziej przyjazny i wzbudza zaufanie klienta.

6. OŚWIETLENIE DZIENNE.

Wykorzystajmy w pełni światło dzienne. Nie musimy ukrywać dużych witryn sklepowych. Pokażmy wnętrze. Zaciekawmy przechodniów grą świateł we wnętrzu, ekspozycją, wystrojem.

7. BOLD DESIGN.

Nie bójmy się stosować niekonwencjonalnych rozwiązań materiałowych i zmieniać znaczenia przedmiotów. Nie bójmy się używać wyobraźni i tworzyć własnych pomysłów. Unikalny element we wnętrzu jest zawsze mile widziany.

8. CHŁODNA KALKULACJA.

To niesamowite, jak wiele ciekawych wnętrz można stworzyć za niewielkie pieniądze. To nie jest tak, że nie da się stworzyć wnętrza usługowego, które jest piękne przy ograniczonym budżecie. Architekt musi umieć obliczyć. Na rynku dostępnych jest wiele dobrych, niedrogich rozwiązań. Czasami jednak najlepszym rozwiązaniem jest połączenie ich w unikalny sposób, aby uzyskać pożądany efekt.